dissabte, 14 de març del 2015

EXPECTATIVES DE L'ASSIGNATURA




El pimer que vaig pensar sobre aquesta assignatura va ser que es basaria en memoritzar mapes, aprendre rius, capitals, estudiar els diferents tipus de vegetació i climes, les catastrofes i agents naturals, piramides de població i aspectes demogràfics,....

Ara bé, tenint en compte que la primera paraula que defineix l'assignatura és didàctica (didàctica de la geografia), espero que es donin diferents eines per treballar la matèria segons diferents punts de vista. És a dir, que el dia que estiguem davant d' una classe plena d'alumnes, poguem tenir diferents maneres i estratègies d'ensenyar la geografia per poder emprar la que més pràctica i útil ens resulti en cada ocasió. 

A més, m'agradaria aprendre també aquestes diferents estratègies, tenint en compte que pretenc que els alumnes aprenguin de manera significativa els diferents aspectes de la geografia, que no l'oblidin després de l'examen i no els hi resulti aburrida, tal i com em va passar a mí. 

Personalment, el dia que ens van preguntar a l'aula com habia estat el nostre aprenentatge de la geografia a l'educació primària i secundària, em va resultar difícil recordar com habia estat. Més enllà de confondre el que havia fet a naturals i a socials (història, geografia,altres), els records que tenia no anaven molt més enllà de treballar el clima, la vegetació i mapes (físics i polítics). Recordo que només em va agradar l'assignatura quan la vam treballar utilitzant més eines a banda del llibre de text i la memorització (jocs, treballs, debats,excursions,...), degut probablement a la metodologia i estratègies que s'utilitzaven a l'aula. 

És per això que vull aprendre diferents estratègies d'ensenyar aquesta assignatura, per que els alumnes aprenguin i recordin la geografia com un assignatura que va més enllà de l'aburriment i la memorització, d'una manera dinàmica, que la puguin relacionar amb el seu dia a dia, que s'enrecordin quan vagin de viatge o hagin de fer alguna cosa.





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.