dissabte, 4 d’abril del 2015

COM MILLORAR LA DOCÈNCIA DE LA GEOGRAFIA?




Tot i que la docència de la geografia ha incorporat les noves tecnologies i els recursos TIc, no ha canviat tant respecte a quan només s'utilitzaven llibres, ja que, tant amb powerpoints com amb un llibre, la metodologia emprada és força semblant. 

Dit això, crec que del que es tracta no és de utilitzar més o menys els llibres o els recursos TIC, sinó saber utilitzar-los i combinar-los amb altres eines. 

Considero que un aspecte molt important per treballar l'àrea és que els alumnes interaccionin amb el món, que experimentin la geografia més enllà d'estant asseguts davant d'una pissarra, d' un llibre o escoltant com la mestre els hi repeteix una lliçó que, moltes vegades, ni entenen o saben situar. Hem de sortir d'excursi´´o, traslladar la lliçó al seu dia a dia i relacionar-la amb el mateix.

A més, hem d'intentar tenir una aula interactiva, on els nens puguin descobrir també per ells mateixos, especular, parlar, tocar un globus terraqui o tot el material que poguem tenir a l'aula relacionats amb l'assignatura, sentir l'espai com a seu i no tenir por de investigar, explorar i aprendre, d' equivocar-se i rectificar, una aula on el mestre observa i interactúa, que els hi transmet el seu coneixement però com a guia, interaccionant quan cal i ensenyant de manera que l'alumnat aprengui significativament, que no relacionin l'àrea de geografia com una assignatura aburrida, de memorització, basada en l'aprenentatge de rius, capitals, etc com moltes vegades s'acostuma a relacionar.

També podem plantejar els àmbits de l'assignatura que més acostumen a fer-se feixucs, d'una manera mçes dinàmica. Aprenem rius a partir de jocs, d'actovitats interactives, de gimcanes, de vídeos que permetin relacionar capitals amb llocs del món, amb menjars típics, música o alguna cosa que ajudi als nens a situar-se i traslladar-ho millor a la seva vida,...

Cambiem la visió de l'assignatura, busquem recursos i adaptem-nos a les característiques de l'alumnat que tenim a l'aula, mirem que els interessa o els hi agrada per intentar ensenyar a partir del que els hi agrada perquè, com totes, tot és plantejar com s'ensenya, res és aburrit o divertit per si sol, hem de ser nosaltres els encarregats de fer-ho dinàmic, divertit, d'aprendre desde un àmbit didàctic, curiós, d'experimentació,...


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.